2012. június 13., szerda

2012-es keltetés, Első nap június 12. Előkészítés és vízbetétel

10 fajta lótusz 2-2 magját keltetem az idén.
Előkészítés a leírtak szerint, de képekben összefoglalom.

Edény. Széles szájú üveg és műanyag pohár. Minden üvegre és pohárra felírtam a mag sorszámát, a szám a magfaját jelöli és mellé a vagy b betűvel jeleztem a magot.

 előkészített üvegek 
Reszelés. Kombinált fogó erős csomagoló ragasztóból tépett csíkkal két tekeréssel jól kibélelve. A mag megfogásához igen alkalmas. Ne szorítsuk nagyon, de határozottan fogjuk. a fogó tengelye és a reszelő mozgása legyen derékszögben, ekkor a mag nem tud kifordulni. A mag kemény héját közepes erővel reszelve 10-12 húzással indítsuk, majd utána óvatosan reszeljük addig, amíg a mag felülete az alábbi képen látható képletet nem mutat. Reszeléskor liszt finomságú por keletkezik. 
Szerszámaim egy reszelt maggal.  
Indul a magok reszelése, befogás
óvatosan reszelve 
megfordítjuk a magot 
eddig szabad reszelni
 
picit túlreszelve! Eddig és ne tovább!
Vízberakás. Minden magot egyenként a reszelés után azonnal folyóvízben jól lemostam és a megjelölt edényébe bepottyantottam. Kb. 9-10 cm vízmagasságot választottam.
és állott vízbe raktam
 van köztük csíkos felszínű mag
 sima felszínű mag, itt jól látszik a két reszelt oldal.
Elhelyezés. Zárt verandánkon helyeztem el az üvegeket, olyan oldalon, hogy reggel és délelőtt jó napot kapnak.
Magok a vízben, kelésre várnak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése